Skip to content Skip to footer

Smagiausias ir labiausiai senjorų laukiamas įvykis – kelionė. Todėl 2019 m. rugpjūčio 21 d. Ginkūnų bibliotekos senjorų klubo „Gabija“ narės drauge su vyresniąja bibliotekininke Rimvida Linauskiene išsiruošėme į pažintinę kelionę po Kairius (Šiaulių rajonas).

Pirmiausia apsilankėme Kairių bibliotekoje, kur išklausėme Nijolios Kasparavičienės paskaitą „Kairiai – Šiladžio kairėje“. Išgirdome ir sužinojome daug naujo iš Kairių istorijos: apie miestelio vardo kilmę, Kairių dvaro grafo Platono Zubovo suprojektuotus ir pastatytus akmens mūro pastatus, apie tai, kad iki šių dienų iš buvusio dvaro sodybos išlikusi vertingiausia dvaro pirtis, restauruota ir pritaikyta kultūros reikmėms, o šalia senųjų ežero kapinių, prie Kairių ežero, dar tebestovi senasis Kairių karčemos pastatas (vėliau tapęs malūnu, pienine). Sužinojome, kad Kairių mūrinė bažnyčia, buvo pastatyta kaimo gyventojų surinktomis lėšomis, o joje 1904 m. rašytojas Jonas Biliūnas susituokė su Julija Janulaityte, kilusia iš gretimo Malavėnų kaimo (Ginkūnų seniūnija).

Pažintinės kelionės metu galėjome pamatyti Kairių apylinkes ir iš ŠVČ. Mergelės Marijos Belaisvių Vaduotojos bažnyčios atnaujinto bokšto, kuriame įrengta apžvalgos aikštelė. Sužinojome, kad tarpukaryje pro Kairius ėjo siaurojo geležinkelio linija Šiauliai – Biržai, nuvykome į Mumaičių kaimą, kur pamatėme tarp gyvenamojo namo ir asfaltuoto kelio ant bėgių galiukų įamžintą mažytį garvežiuką, o pastate veikė geležinkelio stotis, pro kurią siauruku puškėdavo traukiniai.

Gerai nusiteikusios grįžome atgal į Kairius ir aplankėme vieną įdomiausių ir gražiausių kolekcininkės, Kairių seniūnijos seniūnaitės Nijolios Kasparavičienės įkurtą „Ramunių muziejų“. Prie muziejaus mus pasitiko pasakos „Ežiukas rūke“ veikėjas Meškutis ir pakvietė apžiūrėti šeimininkės jau 40 metų renkamą kolekciją. Visos buvome sužavėtos eksponatų gausa ir grožiu – nuo pirmųjų atviručių su ramunėmis iki šiuolaikinių meno kūrinių. Išklausę šeimininkės Nijolios pasakojimo, padovanojome kolekcininkei naujų eksponatų – ginkūniškių Marijos Šalnienės nunertas servetėles-ramunes ir Konstancijos Zapalskienės kryželiu siuvinėtą paveikslą ramunių motyvais. Viešnagės pabaigoje buvome pakviestos į „Ramunėlės užeigėlę“, draugiškai ragavome ramunėlių arbatą, vaišinomės atsivežtais saldumynais.

Kelionė buvo įspūdinga, patyrėme daug gėrio, grožio, džiaugsmo.